MULLIGAN MANUELE THERAPIE

Manuele therapie in Haarlem en Oostzaan: Fysio & Motion

Bent u op zoek naar manuele therapie in Haarlem of Oostzaan? Dan bent u bij Fysio & Motion aan het goede adres. Wij bieden manuele therapie aan volgens het Mulligan concept. Om pijnvrij te kunnen bewegen dient je lichaam natuurlijk wel op de juiste manier te functioneren. Als dit niet het geval is en gewrichten, spieren en banden niet optimaal functioneren dan kan dit blessures tot gevolg hebben. Een techniek die veel gebruik wordt om de gewrichten losser en beweeglijker te maken is een mobilisatietechniek die in de wereld van de fysiotherapie en manuele therapie bekend staat als het “Mulligan Concept”.

Het Mulligan Concept is een snelle en effectieve manier van manuele therapie om de patiënt weer pijnvrij te laten bewegen. Het doel van deze mobilisatietechniek is om de gewrichten, spieren en banden in hun natuurlijke stand terug te brengen en zo de pijnlijke bewegingsbeperkingen op te heffen. Het verschil met gangbare manuele therapie is dat bij het Mulligan Concept actieve bewegingen gevraagd worden van de patiënt, terwijl de therapeut het gewricht in een pijnvrije uitgangspositie houdt.

Voor manuele therapie in Haarlem en Oostzaan bent u bij Fysio & Motion in goede handen. Wij helpen u snel van uw klachten af.

Wanneer biedt het Mulligan Concept uitkomst?

Het Mulligan Concept is geschikt voor klachten in brede zin aan het bewegingsapparaat. Daarbij kunt u denken aan klachten aan de knieën, enkels, heupen, schouders, rug, armen, polsen en handen waarbij er meestal op röntgenfoto’s of scans weinig te zien is. Bij het bewegen ervaart u echter wel degelijk pijn. Indien een gewricht niet goed spoort of niet correct is gepositioneerd, is er met het Mulligan Concept veel en snel resultaat te behalen.

Dé manueel therapeut in Haarlem & Oostzaan

Onze manueel therapeuten in Haarlem & Oostzaan helpen u volgens het Mulligan Concept van uw klachten af. Dit concept is geschikt voor klachten in brede zin aan het bewegingsapparaat. Daarbij kunt u denken aan klachten aan de knieën, enkels, heupen, schouders, rug, armen, polsen en handen waarbij er meestal op röntgenfoto’s of scans weinig te zien is. Bij het bewegen ervaart u echter wel degelijk pijn. Indien een gewricht niet goed spoort of niet correct is gepositioneerd, is er met het Mulligan Concept veel en snel resultaat te behalen. Onze manueel therapeuten staan voor uw klaar in Haarlem en Oostzaan. Samen met u vinden wij een oplossing voor uw fysieke problemen.

Meer informatie over manuele therapie?

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Heeft u nog specifieke vragen over uw klachten? Neem dan gerust contact met ons op via 023-5746611 of mail ons op info@fysioenmotion.nl.